tisdag, augusti 07, 2007

Hot, hot, hot

Hmmm. Jag står inför ett dilemma. Idag är min cardiodag och tanken är att jag ska köra intervallpass x 2. Men det är årets hetaste dag, vi har 35 grader varmt och i luften hänger en dimridå, fuktigheten är nära 90 procent. Och på tv varnar de för den dåliga luftkvaliteten och att man om möjligt ska hålla sig inne och ta det lugnt. Låter inte som om extremjobbiga intervaller på ett gym utan AC är att rekommendera. Får kanske försöka göra någon form av pulshöjande styrketräning hemma i lägenheten istället. Fast ni som känner mig vet att jag ändå kommer att gå till gymmet och testa om det inte funkar att köra på i alla fall. Dumt kanske, men sån är jag.

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

du får skuggboxa dig svettig framför spegeln med AC'n på topp!! gymmet låter nämligen farligt en dag som den!!

Sporty Spice sa...

Emliscious. Yup. Att flåsa på gymmet är ingen höjdare. Man blir uttorkad på en sekund.