torsdag, augusti 02, 2007

Looser?

Neeeh, idag gick det helt enkelt inte. I vanliga fall har jag extremt svårt att disciplinera mig att köra intervallerna efter styrkan. Antingen måste jag dela upp passen eller köra styrkan sist. Jag vet att vissa anser att det är "fel" för att man är trött och inte orkar hålla bra teknik. Men jag är alltid så endorfinhög efter intervallerna och jag är aldrig för trött för styrka. Då är det noll problem med disciplin. Men idag tänkte jag, på grund av hettan, ändå göra tvärtom. Och. Det. Funkade. Inte. Det var fööör varmt, fööör jobbigt. Mentalt och fysiskt. Jag ska sluta lyssna på vad andra säger, det som funkar för dem funkar inte för mig. Hädanefter lovar jag dyrt och heligt att aldrig köra intervaller efter styrkan. Särskilt inte i 35-gradig värme.

Känner mig lite besviken på mig själv. Typ looservarning. Jag satte ju upp ett mål men var tvungen att bryta. Asch. Bara att skaka av sig och ta nya tag. Tur att det inte var styrkan jag bröt för då hade jag känt mig helt knäckt ...

2 kommentarer:

Puma sa...

Jag kan inte heller köra cardio efter styrketräning. Men det beror på att när jag kört styrketräning känner jag mig sååååå duktig så då är jag liksom klar med passet rent mentalt sett. Och då finns där ju noll motivation kvar till cardion.

Sporty Spice sa...

Puma. Skönt att höra att fler är som jag.