torsdag, augusti 02, 2007

Värmebölja

Idag är det så där varmt och fuktigt här att man går på knäna. När jag klev ut genom dörren, från vår behagligt AC-tempererade lägenhet, var det som om någon slog mig med en klubba i skallen. En väldigt varm klubba. Det är som att stå framför en gigantisk hårtork som sprutar varmluft rakt i fejjan på en. Som tur är jag mentalt på topp idag och har den kommande träningen helt klar för mig inne i huvudet. Det blir ben, rumpa, vader och mage. Sen hade jag tänkt köra mina löpintervaller direkt efteråt (går jag hem emellan och landar i kyliga AC-soffan lär det vara svårt att hasa sig ut igen). För så hett som det är idag krävs det inte att man gör många knop för att svetten bokstavligt talat ska spruta ur porerna. Sen när jag kommer hem väntar en hemlagad vätskeersättning i kylen (1 liter vatten, 6 tsk socker och ½ tsk salt). Och nya Fitness Magazine bara ligger här och väntar att bli bläddrad och lusläst. I nästa nummer kommer föresten min artikel där jag tränar med Pauline Nordin. Håll utkik!

Inga kommentarer: