tisdag, augusti 14, 2007

Omid

Jag ska få träna med MIN personliga tränare Omid Dadary när jag är i Sverige. Körde med honom i nära tre år innan jag flyttade till USA och snart är det alltså dags för blodsmak i munnen och svimningsattacker. I love it!!! Jag ska svänga förbi World Class Kungsholmen redan första dagen och boka in alla tider han har över. Lite nervös hur han tycker att min form är. Visst har jag tränat på både hårt och ofta men ändå. Det har varit helt utan hans hjälp och mitt i snabbmatslandet. Hmmm. Tror jag ska stänga av datorn nu och gå till gymmet.

6 kommentarer:

Terese sa...

Jag tror knappast att du behöver oroa dig för din form. Det verkar som att du är grymt vältränad redan. Har du testat att träna med någon PT i USA? När jag bodde i NY tränade jag med en kille på Equinox där jag tränade och det var tuff och bra träning. Fast jag gillar nog min svenska PT Andreas Glennfalk lite mer :-)

Sporty Spice sa...

Terese. Ja, jag är ju inte helt otränad. Men du vet, man jämför sig ju alltid med dem som är bättre. Det är både bra och dåligt. Bra för att det blir en sporre att pressa sig själv. Dåligt för att man kan känna sig grymt otränad och svag när man sneglar på typ Linda Fodor-Egelstig som är så snygg och stark att man ramlar baklänges. Fast jag ska å andra sidan inte tävla i Body Fitness VM. Tur det - jag hade lätt hamnat sist. =)

Jag har inte kört med någon PT här, finns flera på mitt gym men jag har valt att köra på egen hand. Har haft Pauline Nordin som ePT och det har funkat asbra. Att få köra med Omid i tre veckor känns som värsta lyxen (hehe, kanske inte vad de flesta skulle kalla för "lyx" under sin semester).

or sa...

Jag tycker du är mer vältränad nu med P.Nordins hjälp än med Omid, faktiskt!

Sporty Spice sa...

Olga. Oj, tack! Kan iofs bero på att här i USA har jag haft mindre jobb (tyvärr) och därmed mer tid att spendera på gymmmet (bra). Och sen tror jag att brist på tjejkompisar (skittrist) har minskat antalet fikastunder och vinkvällar (bra).

Jag är faktisk asstolt att jag lyckats hålla formen någotsånär och inte gått upp i vikt. Det var ju de typ ALLA sa att jag skulle göra av att bo i USA.

Kul med ditt 12-veckorsprogram. Låter jättebra. Hade lätt hakat på om jag bodde i Sthlm.

or sa...

You are welcome!
på alla sätt :-)

cheap ray ban sunglasses sa...

Awesome i like this post!