söndag, augusti 05, 2007

Lyckad parad

Jag smattrade av över 300 bilder igår. På brandbilar, brandmän, mer brandbilar och ännu mer brandmän. Jag ska rodda med dem idag så ni kan kolla in dem på flickr snart. Paraden var mycket lyckad (bortsett från den tryckande hettan). Efteråt gick vi (jag, Debbi, Steve, Bree, svärpäronen och Lisa) hem till Debbi där krocketmatch, kalla öl, bbq och banana cream pie väntade. Sen ner till the Surf Club där alla brandbilar stod på display, matstånden avlösta varandra och ett B-coverband ylade. Sen kollade vi ett fyrverkeri som måste ha kostat hundra miljarder dollar. Riktigt, riktigt bra. Sen fick jag åka hem och krama kudden (klockan var ju 23.00 gudbevars). Knickedicken var tvungen att städa, rodda tillbaka all utrustning till brandstationen, hjälpa berusade brandmän hem och rycka ut när en bil fick för sig att åka av vägen och krama en lyktstolpe. Stackarn gick upp 06.00 imorse och arbetsdagen var inte över förens 03.00. Han kommer nog inte att göra många knop idag. Själv står jag i valet och kvalet mellan att gå till gymmet och dra av ett intervallpass eller att ta en vilodag. Känner mig lite sliten så en vilodag kan nog vara bäst. Ja, så får det bli. Då var det bestämt. Skönt.

Inga kommentarer: