fredag, augusti 03, 2007

Hungriga flickor

Kom ju på att jag skulle tipsa om Hungry Girl. Hmmm, undrar om jag kom att tänka på det för att det lagas en väldig massa mat på tv:n? Det är en kul sajt där de tipsar om det minst dåliga alternativet av kanske inte den bästa maten (men den vi alla ändå äter då och då). Typ hur man kan svänga ihop en piña colada med bara 126 kcal (jämfört med barernas 530 kcal), recept på chicken parmesan som inte gör allt för stor skada eller vilken kaffedrink som ger minst bilringar. Långt ifrån en "hälsosajt" men ganska kul.

7 kommentarer:

Desiree sa...

Åh jag gillade denna site. Lyckades gå ner några kilo då vi var i Sverige och skulle gärna vilja gå ner lite till eller iallfall behålla denna vikt. Så nu försöker jag tänka en hel del på vad jag stoppar i mig. Hittade en rolig calculator på denna site där man kunde räkna ut hur många kalorier man gjorde av med om man bara låg i sängen hela dagen. Hungry Girl kommer jag säkert att besöka fler gånger.
Ha en trevlig helg.

Anonym sa...

Kaloriuträkningar i all ära - men har du börjat använda Facebook ännu? Sjukt beroendeframkallande och ett schysst sätt att hålla koll på folk som bor t.ex. i nordöstra USA. Eller i Sverige.

Bra annars?

Sporty Spice sa...

Desiree. Ja, Hungry Girl är lite kul. Inget att ta på för stort allvar (särskilt för träningsnarkomaner) men helt klart underhållande. =)

Empa. Men du. Kollade in Facebook och folk verkar ju vara 12 år och yngre. Non?

House Of .... sa...

så du känner också Andreas? Vad skoj! =) Jo han är även en av mina stora favoriter måste jag ju erkänna =)

Sporty Spice sa...

Ingela. Jepp. Har du tränat med honom eller?

House Of .... sa...

nä, aldrig faktiskt. Fått för mig att det är bättre att träna med någon som inte är en av ens bästa vänner, behöver kanske vara lite "rädd" för min pt ;).

Sporty Spice sa...

Ingela. Det kan nog stämma. Fast jag tror nog att Andreas kan vara ganska sträng även mot dig. Det är nog skillnad på privat-andreas och pt-andreas. Men i vilket fall - du får hälsa honom så jättemycket från mig!