tisdag, augusti 07, 2007

Saker jag inte vill göra innan jag dör

Jag har aldrig ätit en doughnut. Jag har aldrig ens varit inne på en Krispy Kreme eller Dunkin Donut. Jag har aldrig ätit fried dough (friterad deg som serveras med florsocker och kanel, bär, grädde eller syrup). Jag har aldrig ätit en peanut butter and jelly sandwich. Jag har aldrig ätit pumpkin pie. Jag har aldrig ätit på IHOP (International House of Pancakes), Taco Bell, Appelbee´s eller KFC. Undrar om detta kommer att ligga mig i fatet när jag söker Green Card framöver?

Blev förövrigt ingen intervallträning idag. Det gick inte, det gjorde fysiskt ont i lungorna att andas. En ofrivillig vilodag alltså. Men det tar jag igen imorgon. Hepp, hepp.

10 kommentarer:

Desiree sa...

Jag får nog säga att du inte har gått miste om så mycket vad gäller de olika sakerna du aldrig har ätit. Det är ju riktiga kaloribomber allihop. Pumpkin pie kan vara gott ibland.

Sporty Spice sa...

Desiree. Tror inte heller att jag gått miste om något. Men när man säger detta till folk här fattar det nästan inte vad jag pratar om. "Never? What do you mean? Like today?". =)

Anne-Marie sa...

Kan nog instämma i det mesta - har faktiskt ätit doughnut, på IHOP och Applebee's. Vad jag vet har gröna kortet ännu inga sådana krav, men man vet ju aldrig vad immigrationmänniskorna får för sig. :)

Anonym sa...

du får nog ta och prova allt det där och skriva lite recensioner! ;), nej huu vad det lät äckligt faktiskt, när man fick höra allt uppradat så där! men säkert gott om man smakar en liten bit! eller?

Anonym sa...

ja, ta del av den amerikanska kulturen ;)

Petchie75 sa...

Ha ha, jag har bara ätit en Dunkin Donut-donut en gång (liksom bara för att, inget speciellt jämfört med svenska munkringar tycker jag).
KFC tycker jag låter äckligt, när jag var på Trinidad fick jag reda på att det finns det nästan inga (eller inga alls, kommer inte ihåg) McDonald's - bara KFC överallt!! I Karibien är det ju kyckling som gäller...
Har aldrig fattat peanut butter and jelly sandwiches, det låter inte gott men man ska kanske prova en gång?

Sporty Spice sa...

Anne-Marie. Tänk om de har ett smakblindtest. =)

Emelie & Cizzi. Nja, jag håller mig nog ifrån det. Går liksom inte igång på chokladtopade, friterade degknyten eller jordnötssmör och sylt. Hua.

Petra H. Ja, KFC är äckligt. Just nu kampanjar de om "zero transfat per serving" vilket inte alls betyder att de inte har transfetter i sig. Det är mindre än 0,5 gram per serving och en serving kan vara så lite som en vinge. Äter man motsvarande fyra servings har man fått i sig 2 gram transfett. Här verkar ungarna uppväxta på peanut butter and jelly. Låter asäckligt tycker jag.

malin sa...

Jag är ingen stor älskare av snabbmat, men ni är läskigt neggiga.

Krispy kreme-doughnuts är väldigt onyttiga, men också helt underbara. De smälter i munnen...och peanut butter and jelly-sarnie, mmmmm. Nästan lika gott som apelsinmarmelad på ost. Sen har man jellybeans, massor av färgämnen och bara socker, men ack så goda. För att inte tala om ostfyllda pretzls. Eller tacos. Och en bra burgare från Burger King finns det alltid rum för.

Jag äter inte något av det där speciellt ofta, men jag tycker att det skulle vara alldeles för trist att avstå från allt. Jag tränar så att jag kan äta vad jag vill, måste jag då avstå från att äta det jag vill är det ingen idé att träna.

Hedda sa...

Men mänska (för att citera en viss liten halländska)! Har du inte njutit av en glazed donut så... äsch. Det kanske är lika bra att du aldrig testar, så slipper du dregla över tangentbordet som jag gör nu. Ungefär som min inställning till knart - om man inte provar så vet man inte vad man missar.
Numera bor jag ju några tusen kilometer från närmaste Krispy Kreme, men pumpkin pie bakar jag varje Thanksgiving.

Däremot kan du skippa KFC, friterade deg och Applebee's.

Sporty Spice sa...

Malin. Jag går helt enkelt inte igång på sånt. Så det är alltså ingen jag går och suktar efter och avstår ifrån. Har andra laster typ italiensk chokladglass.

Hedda. Donuts ser bara läbbigt ut. Vet inte men jag har så, så svårt för glasyr och friterade degbullar. Brrrr.