torsdag, maj 24, 2007

Yippey

Igår tog jag PT-teoriprovet. Och klarade det! Jag fick 89 procent rätt (70 var minimikravet) och jag får väl känna mig ganska nöjd med det. Perfektionist som man är hade jag helst velat ha 100 procent rätt men ja, ja. Fyra av frågorna var "trick questions" och man skulle tydligen inte svara alls, vilket jag missade. Sen skyller jag lite på språkförståelse. En del frågor, typ de om anatomi och muskelfysiologi, var ganska krångliga. Frågorna om näringslära, nutrition, styrketräning och uppbyggnad av träningsprogram klarade jag galant. Alla rätt. Nu återstår praktik vilket jag får av PT:n Tony Pinto på mitt eget gym. Och så har jag typ 200 sidor Sport Nutrition att plugga in. På det provet tänker jag inte nöja mig med något annat än 100 procent rätt.

En annan rolig nyhet. Jag har sänkt min vilopuls från 52 till 50 på fyra veckor. Nu ska jag gå och fira med extremjobbiga intervaller.

13 kommentarer:

House Of .... sa...

GRATTIS!!! Bra jobbat!!
Lycka till med resten nu!!

Önskar att jag kunde vara så motiverad att jag skulle kunna se det ens som lite att fira genom att gå å träna;)

Anonym sa...

Verkligen ett stort grattis!! :) En bit närmare målet nu! Jag tror att du kommer lyckas galant.

Anonym sa...

Congrats baby! Kul att höra att du är så taggad. Kramar från oss i Sjöstan. /Hannah och Måns

Anonym sa...

Fantastiskt bra! GRATTIS! Kramar i massor, Caroline & Johan.

Anonym sa...

Vad kul! Ett stort grattis! Och lycka till med det som återstår!

Sporty Spice sa...

Ingela. Tack. Men vad menar du? Firar inte alla människor med ett intervallpass. =)

Ebba. Tack ska du ha. Ja, det känns som jag hittat rätt.

Hannah & Måns. Tack mina små sockerpullor. Vi ses i augusti!!! Har ni flyttat in i nya lägenheten då. Och inrett i marint tema?

Caroline & Johan. Tack! Och vi ses också i augusti. Och senare på Lanta. Where Else? Tra la la!

Anne. Stort tack!

Anonym sa...

Du är så bra här på bloggen och peppar oss läsare. Jag skulle vilja ha dig som min PT på nätet. Har du en prislista så man kan ta ställning till om man har råd eller inte? Håller ju på att spara till semesterresan just nu. ;-)

m sa...

Hurra och grattis från mig också! Kan dock inte påstå att jag är direkt förvånad. Det kändes liksom gjutet redan från början.

Anonym sa...

Grattis =)

Sporty Spice sa...

Karola. Skicka ett mail till mig så kan jag berätta mer. sporty-spice@comcast.net.

Maria. Tack! Och du, grattis till din dators återuppståndelse från de döda.

Cizzi. Thanx. Och grattis själv till din examen. Har försökt kommentera på din blogg och gratulera men jag är tydligen spam enligt blogg.se. MEN jag läser den varje dag.

Anonym sa...

stort stort grattis!!! du kommer bl en grym PT!!

Sporty Spice sa...

Enelie. Tack, det värmde. =)

Anonym sa...

Stort grattis, jag tror också att du kommer att bli en super duktig PT. Jag tycker du är super att ha =), angagerad och duktig.