fredag, maj 25, 2007

Luftfuktighet och parader

Så var det äntligen fredag. Körde styrka i förmiddags. Det blev ett skönt axel, triceps och magpass. Men jag tänker inte gå tillbaka och köra intervallerna idag. Det är över 30 grader varmt och luftfuktigheten är hög. Det märks att vi ligger på samma breddgrader som Barcelona. Fast jag älskar värme så jag klagar inte. Men man blir lite seg i bollen. Därför är det bättre att kliva upp tidigt imorgon, när det fortfarande är svalt, och börja lördagen med intervaller. Tror det blir mest effektivt så. Fast lite rastlös blir jag nog. Är så van att köra två pass. En grillad svärdfiskfilé, rostade grönsaker, ett glas vitt och en Knickedick råder nog bot på det. Fast K är smällförkyld så det kan hända att allt intas i ensamhet framför tv:n. Såg att Rocky Balboa finns på OnDemand. Hit me baby one more time!

Sen har vi ju långhelg här i USA. Det är Memorial Day på måndag och då blir det parad i stan, massor av BBQ:s, Pie Eating Contest och fyrverkerier. Är det något de är bra på här är det att paradera, äta och umgås utomhus. Me like.

Dagens USA-snackis: Det har öppnat ett nytt kristet ”vetenskapsmuseum” där man har människor (Adam och Eva så klart) i samma monter som dinosaurier. På The Creation Museum i Petersburg, Kentucky hävdar de nämligen att Gud skapade både människan och dinosaurierna på samma dag. Dag nummer sex närmare bestämt (de säger sig ha vetenskapliga bevis för det). Jag tror jag får dåndimpen.

Inga kommentarer: