fredag, maj 04, 2007

Diagnos: Aj

Vaknade med sprängande huvudvärk. Tack så mycket för det. Hasade upp, drack massa vatten, poppade några piller och smörjde i axlar och nacke med muskelavslappnande salvan Icy Hot (inte alls lika bra som min favorit Joint Heat Cream från Set-N-Me-Free som de säljer i Axelsonshoppen i Stockholm). Eftersom att jag är min egen chef bestämde jag mig för att chefen tyckte att det var okey om jag stängde av väckarklockan och försökte sova bort värken istället. Vaknade 8.30 och kände mig lite bättre med mer molande än sprängande värk. Det värsta är att jag nästan känner på mig att den kommer att växa sig starkare och blomma ut i en splitting headache framåt dagen. Innan det händer ska jag försöka hinna jobba, fixa med aprils kvitton och bokföring, köra styrka och intervaller. En promenad i solen (redan 19.4 grader) vore inte heller helt fel.

Såg just Drew Barrymore på morgon-tv och hon sa något så himla bra om att man måste våga prova på nya saker och inte vara så himla rädd för att misslyckas eller oroa sig för vad andra ska tycka. ”Let your freak flag flow”. Bra sagt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din snälla kommentar! skulle gärna och extremt mycket behlva lite häppy endorfiner just nu..men orkar inte skaffa dem... så jag tänker om jag deppar riiiiktigt hårt idag så kan jag inte har nåt depp kvar i kroppen imorgon!? Hmm.. försöker iaf lura i mig att det kan fungera!;)


Let your freak flag flow
Bra sagt!

Sporty Spice sa...

Hoppas du kan deppa klart idag. Och att du tar nya träningstag imorgon. Ibland måste man tvinga sig iväg, strunta i att man inte orkar, har lust eller orkar.

Anonym sa...

Jag tycker också att det var bra sagt av Drew men tyvärr är jag precis tvärtom, oroar mig alldeles för mycket för vad andra tycker och tänker om mig. Hur ska det gå?!

Hoppas att din huvudvärk har blivit bättre iallafall.

Ha det bra

Sporty Spice sa...

Therese. Du får öva dig på att låta din freak flag flow. =)