tisdag, maj 22, 2007

Kostdag

Dagen har gått i kostens tecken. Har analyserat en klient kostdagbok, skrivit en artikel om kost och skönhet och bakat Breakfast Bran Blueberry Muffins åt Knickedicken. Där emellan hann jag klämma in intervallträning. Körde lite tuffare idag eftersom att jag kört mina 40-20 sekunder ett tag och jag vill inte att kroppen ska vänja sig. Så idag blev det 80 sekunders toksprint och 20 sekunders återhämtning. Inte så stor skillnad kan tyckas men det är de små förändringarna som gör stora förändringar. Och det kan jag lova, de där extra 20 sekunderna sprint var jobbigt som bara den. Snart kommer Knickedicken hem och då ska vi tillbaka till gymmet och köra styrka.

Imorgon blir det heldag med näsan i skolböckerna. Ska läsa in det sista till PT teoriprovet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med PT-provet. Du kommer att bli en suverän personlig tränare och kostrådgivare!

Anonym sa...

LYCKA TILL! Du kommer att bli världens bästa PT!

Anonym sa...

HUr många 80 sekunders intervaller bör man springa då?

Sporty Spice sa...

Intervallträningen ska inte vara längre än 30 minuter. Jag brukar köra i 25 så det blir 25 gånger.