lördag, maj 26, 2007

Immunförsvar av högsta kvalitet

När jag klev upp imorse klockan sju var det 21.9 grader ute. Nu två timmar senare är det 23.9 grader. Snacka om att det kommer att bli hett idag. Och ja, jag vaknar av mig själv klockan sju. Vardag som helg. Har en mental väckarklocka som inte går att stänga av. Om jag inte varit uppe väldigt sent vill säga. Så nu ska jag sticka iväg och köra mina intervaller innan det blir för varmt och jag blir för seg i bollen. Knickedicken är för övrigt dösjuk. Stackaren ligger och svettas med hög feber (39.4 grader igår kväll) i den här hettan. Och hostar. Och snörvlar. Och har ont i halsen. Själv är jag oförskämt frisk. Jag dunkar mitt finfina immunförsvar i ryggen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska vara glad att du är frisk! Själv har jag tappat rösten helt, låter som en kråka och ingen hör vad jag försöker säga när jag väl öppnar munnen. Förkykd är jag också. Suck. Inte blir det bättre av att jag har en viktig redovisning på måndag för alla ettor, tvåor och min paralleltrea som räknas in till lite olika betyg. Med den här rösten kommer ju ingen höra vad jag har att säga. :)

Appropå mentala väckarklockor - jag har också en. Sover jag längre än till åtta på helgen har jag sovit aaaaaaaalldels förlänge tycker jag och det känns som att hela dagen har gått förlorad.

Anonym sa...

Krya på dig, Knickedicken!

Sporty Spice sa...

Ebba. Hoppas du blir frisk snart. Och jag är likadan, vaknar jag senare än åtta känns det som om jag "försovit mig" fast det är helg.

Caroline. Ja, du vet ju hur killar blir när de är förkylda. Uj, uj, uj ...

Anonym sa...

Ja, tro det eller. Men igår, lagom till en viktig redovisning, återvände rösten. Jag firade med att köra ett spinningspass. :) Så nu är jag åter på banan och nedräkningen till studenten är i full gång!