torsdag, maj 17, 2007

The Breakfast Nazi

Är halvvägs med dagens träning. Körde intervaller i morse och i eftermiddag ska jag och Knickedicken köra styrka. Det blir ben, vader och underarmar. Tänkte även lägga in några negativa chins. Och kanske lite biceps bara för att det är så kul.

Efter det ska vi åka till Stop & Shop och handla. För jag sitter ju här och ger kostråd till höger och vänster. Och så har jag en pojkvän som för allt smör i Småland inte kan äta frukost. Ursäkterna står som spön i backen. ”Jag är inte hungrig, jag är så trött, jag har inte tid” är några favoriter. Men jag är stenhård. Det finns inget som heter ”jag är ingen frukostmänniska” i mina öron. Det är bara att bita ihop. Så jag ska baka nyttiga Bran Muffins och Breakfast Cookies åt honom och som han kan mumsa på i bilen på väg till jobbet. Återkommer med recepten om de blev bra.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är som din kille för jag kan bara inte äta frukost. Jag mår illa på morgonen och blir hundgrig först innan lunch. Vad tycker du att jag ska göra, och varför e det så viktigt med frukost? Om jag inte är hungrig behöver man väl inte mat.

Anonym sa...

Återkom gärna med recept om det blir lyckat, det lät intressant.
Haha, förresten. The Breakfast Nazi...den var bra...åtminstone om man kollar Grey's så gillar/fattar man den rubriken...
Säg förresten till när bilder på dig är publicerade så man har en chans att spana in dig.

Anonym sa...

Vill jättegärna ha recept. "Muffins" och "cookies" låter som true amerika-lur - "säg att det är något sött så äter de". :-)
Nåväl. Ville egentligen bara önska god fredagsmorgon!

Anonym sa...

På mornarna skriker min mage av hunger. Pojkvännen har däremot varit en sån som tycker det är onödigt med frukost, lika bra att vänta till lunch menade han. Men jag har nu äääntligen börjat få honom på andra tankar. Gäller bara att få honom ifrån det där "en rejäl måltid om dagen räcker-tänket" nu...

Terese sa...

Min pojkvän är precis likadan. Han kan lika gärna hoppa över frukosten som att äta ett bit vitt bröd med smör och kalkon. Inte bästa frukostvalet, men det är bättre än inget. Själv klarar jag mig inte utan en rejäl frukost på morgonen. Ser fram emot dina recept :-)

Anonym sa...

Tack för kommentaren! Jag har som mål att komma i bra form, ska inte tävla eller så. Kanske det som är problemet som du säger?

Anonym sa...

Verkar tufft att vara sambo med dig! ;) Men väldigt bra på samma gång! En framtida affärsidé! Låt folk komma och bo hos en coach/tränare/PT, tränings- och näringslära 24/7 =)

Sporty Spice sa...

Maja. Att bli en frukostmänniska är något man måste lära sig. Är man inte hungrug när man vaknar kan man ju bre en macka och äta när man kommit fram till jobbet. Men det är JÄTTEVIKTIGT att äta frukost. Inte minst om man vill få fart på fettförbränningen och gå ner i vikt.

Anne. Åååh. Såg du Grey´s igår? Jag grät floder. Vad tror du om tjejen som snackade med George på slutet? Kan det vara en syster till en viss person?

Caroline. Ska skriva recept idag - och det är inget lur. Bara nyttigheter.

Jonna. Bra att du börjar få din pojkvän på bättre tankar. Frukost är ett av dagens viktigaste mål och sen är det var 3-4 timme som gäller. Ett rejält mål om dagen är så fel det kan bli.

Therese. Det tar ett tag att vänja en icke frukostmänniska att börja äta frukost. Fullkornsmuffins att bara slänga i väskan är ett sätt att göra det så enkelt som möjligt.

Ingela. Läste att du ska ta en pause från allt diettänk i helgen. Låter som en smart idé. Njut och tänk igenom målsättningar i helgen och ta nya tag på måndag. Och kom ihåg att lyssna och vara snäll mot din kropp.

Emelie. Jag ställer jättehöga krav på mig själv och gör det nog på alla i min omgivning också. Fast jag gör det med kärlek. Han har bilen full av kärleksmuffins as we speak. =)

Anonym sa...

Jaaa, jag har fortfarande inte hämtat mig från torsdagens Grey's. Puh, vilken kväll.
....och nu ska man behöva vänta en hel sommar på nästa säsong.
Yep, den nya intern-tjejen som presenterade sig för George är helt klart en viss persons halvsyrra (skriver inte namnet här ifall svenska läsare följer med programmet i Sverige). Jag anar en love tringle mellan den här nya tjejen/syrran och *harkel harkel* du vet vem. För du noterade väl det var bartjejen från förra veckan där en viss person flirtade med henne.

Muffinsarna både lät och såg goda ut! Ska skriva ut receptet och inhandla alla ingredienser sen blir det baka av. Återkommer med mina betyg!