onsdag, maj 30, 2007

Snygg, svart, sparsam och smart

Idag åker Tony "hem" till Italien på semester. Alltså kommer Madison Fitness Center vara stängt (ja, det är så litet att när ägaren åker bort är det stängt). Men det gör mig ingenting. Jag har ju egen nyckel. Och att den är amerikasnygg med stars and stripes gör knappast saken värre. Något annat som är himla snyggt och kanske till och med snäppet bättre än gymnyckeln är vår nya bebis. Igår efter en långlunch på The Wharfs veranda med utsikt över Long Island sound åkte jag och Knickedicken till bilhandlaren här i stan och shoppade en liten bil. En Ford Escape Hybrid -08 så den är inte bara snygg utan miljövänlig också. När man kör under 35 miles per hour går den enbart på batteri och varje gång man bromsar så laddas batteriet. Och så har den GPS, DVD, eluttag och massor av andra coola gadgets. Jag fick släpa in Knickedicken från parkeringen klockan 01.30 eftersom att han inte kunde slita sig från den nya älsklingen. Det lär bli många road trips framöver.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bil!!!

Du, toknyfiken på varför din pojkvän har sånt roligt smeknamn!! förklaring!?

Måns sa...

Ascool!
Och jämfört med K:s pickup (som iofs också är svinhäftig) är det ju ett ofantligt kliv åt rätt miljöhåll...

Puma sa...

Aha, den har USA-storlek! Men bra att den är miljövänlig... :-)

Sporty Spice sa...

Emelie. Visst är den snygg. Ja du, smeknamnet är lite udda. =) Jag har en tjejkompis som brukar kalla killar i allmänhet för "knickedick" och på den vägen är det.

Måns. Jepp, lite smidigare är den. Fast ALLA andra har ju pick ups så det känns som vi har världens minsta bil. Men stor bil - miljön: 0-1.

Puma. Ja, det är en CUV.

Anonym sa...

Bilen är otroligt läcker, jag brukar inte gilla SUV-bilar, men den här var snygg och så tilltalas jag av att den är miljövänlig. Det där åkdonet skulle man gärna glida runt i. Tröttnar ni så tar jag gärna emot den :)

Anonym sa...

Oj jösses så fin. GRATTIS! Roadtrip-Petra. Very nice.

Sporty Spice sa...

Caroline. Jepp. =)