fredag, januari 13, 2006

Vinlunch minus vin

Idag var det födelsedagslunch för herr Garp på Grodan Sergel. Jag åt deras gudomliga fisk- och skaldjursqueneller med pressad potatis. Sissi och Garp safe:ade med Club Sandwich. Mycket trevligt. Eftersom att jag skulle till gymmet direkt efteråt blev det mineralvatten för min del. Trots att det skulle vara en vinlunch. Nästa gång blir det starkare varor. Jag lovar!

Skönt och svettigt styrketräningspass. Irriterade mig dock lite på ett par av de andra kunderna. Varför envisas en del män med att träna i små fladdriga shorts? Jag vill inte se bleka, pinniga och håriga ben när jag tränar. Och en annan kille hasade omkring i badtofflor. Vad är grejen med det? Tjacka sneakers, looser! Så … nu har jag fått ur mig det.

Ikväll blir det lugn hemmakväll. Har hyrt filmen Radio med Cuba Gooding Jr och köpte en påse wasabinötter. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer: