lördag, januari 21, 2006

Lugn lördag

Imorse vaknade jag av att väckarklockan ringde 07.30. Hade ställt den för att hinna upp i god tid för att äta havregrynsgröt innan träningen. Känner mig lite som Gunde Svan. Minus snor i skägget och daladialekt. Senare fick man gå på stan med Singelpinglan, fast vi fönstershoppade mest. Lika bra med tanke på att jag satte sprätt på 10 000 spänn i går. Men jag såg en digitalkamera som jag nog bara måste ha, asfräsiga Adidas-sneakers som jag blev hopplöst förälskad i och ett par skitsnygga Nike-brallor. Men jag tar en repa på stan i veckan istället – att trängas i lördagsruschen är inte min kopp te.

Förövrigt en lugn, och mot min vilja, hångelfri helg. Och hela nästa vecka är bara jobb, jobb och träning. Det får nog ta och bli en redig sprithelg nästa helg istället. På lördag är det lanseringsfest för Odd Magazine på Clarion Hotel. Singelpinglan å jag hoppas på varsin snygg kulturarbetare att hångla upp i ett hörn. Med fördel skånskt ursprung.

Inga kommentarer: