tisdag, januari 31, 2006

Svar på tal

Idagens tidning fanns det två insändare under vinjetten "Tyck till om kolumnen". En av dem dissade mig helt och den andra ville sätta upp min krönika på kylskåpet. Jag kommer sätta upp båda två på mitt kylskåp. Roligt som fan att Hans P tycker att män som törs bära seglarskor och göra skidbacke på osten är de riktiga karlakarlarna. Alla andra är kuvade. Underhållning i världsklass!

Äntligen någon som tar bladet från munnen och vågar säga som det är. Vi som inte lever i barnbajs-, mosad banan- och tomtebolyckavärlden och inte heller är intresserade av att göra det, varför måste vi försvara oss hela tiden? Och varför kan inte folk inse att man inte är intresserad av att höra om deras telingar i tid och otid? En kompis tvååring liknade nyårsaftonens efterätt chokladpudding med vispgrädde vid "bajs, mamma", vilket den stolta modern var tvungen att upprepa tio gånger så att ingen på festen skulle missa detta fantastiska inlägg. Jag tappade till slut lusten att äta min efterätt.
Tack för en mycket bra kolumn. Den ska jag nog sätta upp på kylskåpet.
GUNILLA ÅHMAN

Det är inte svårt att se varför du har problem. Kommentarerna om skidbacke, seglarskor med mera – det är där du blir bortsorterad, utom av de mest kuvade som du ändå inte vill ha.
HANS P

5 kommentarer:

spanne sa...

Hysteriskt kul! En smula bitter, Hans P? Undrar om han är "insorterad"? Okuvad, fri att välja skor i sitt mysiga förhållande? Jag tror att isåf att de har slutat köpa hårdost. Mooahahaha.

m sa...

Hans P är troligtvis one sexy MF som sorterar bort tjejer i parti och minut. Proudly wearing seglarskor hela tiden.

Sporty Spice sa...

Det luktar mjukost på tub lång väg!

spanne sa...

...på tub. Som man kan klämma jätteirriterande sätt mitt på?

Sporty Spice sa...

Bör kanske nämnas att mitt ex hade seglarskor när vi träffades. Sen försvann den vänsta under mystiska omständigheter ... dön, dön, dön, dön, dön ... (ledmotiv ur Hajen)