lördag, januari 07, 2006

Nej, jag vill inte dansa

Festen igår var helt ok. Massa folk från förr och jag fick svara på frågan "och vad gör du nu för tiden" typ tusen gånger. Men jag var inte i rätt stämning så partyfeelingen infann sig aldrig. Detta flera glas vin och en drink till trots. Konstigt det där, ibland kan man dricka i princip hur mycket som helst och ändå vara spiknykter. Inte ens tiaran fick mig in the mood. Men jag följde med ut och sällskapet hamnade slutligen på Kvarnen. Ingen Orlando eller Micke P så långt ögat kunde nå. Bara för att jag var trött, osocial och totalt ointresserad av allt och alla blev jag fullkomligt attackerad av män. De ville prata, de ville dansa, de ville bjuda på drinkar. Tydligen ska man gå ut med en trist attityd för att få hugg. Men när jag avvisat minst tolv killar kände jag att det fick vara nog. Så det blev taxi hem, ugnsbakade morotsstavar med hoummus och massa spiskummin framför tv:n och Ice Age.
Riktigt skönt att vakna imorse och inte vara bakfull. Istället har jag hunnit skriva klart några artiklar, fyllt på min artikelidé-lista, bokat tvättstugan och dagdrömt om hur bra det kommer att bli i nya lokalen. Och så har jag surfat runt och kollat in bärbara datorer. Tror att en Acer Aspire 3003LMi snart kommer att vara i min ägo.

Imorgon är det söndag och det betyder Powerbox på World Class. Eller hur Singelpinglan?

Har föresten inte haft kontakt med The Lovely Mr V på snart en vecka. Han var kanske inte så lovely trots allt. Vi har kanske gjort slut innan vi ens träffats. Underbart är kort.

1 kommentar:

Sporty Spice sa...

Kunde såklart inte låta bli att googla Harold Macmillan och han var ju skitsnygg! Det är något visst med gråa tinningar. Han var inget mindre än Premiärminister och jag hittade en bild på honom tillsammans med JFK. Cool snubbe.