måndag, januari 16, 2006

Denna dagen ett liv

Puh. Äntligen är denna dagen över. Om jag försover mig blir alltid resten av den dagen förstörd. Så även denna gång. Kom liksom aldrig tillbaka och kände mig småstressad och som om jag glömt något superduperviktigt.
Fast jag gjorde två intervjuer och hann svänga ihop ett inredningsreportage för Allt i Hemmet innan lunch. Och sen började jag sätta in papper i nya årets bokföringspärm. Och jag hann lämna in mina guldskor vars klack försvann spårlöst på WE:s partaj på Café Opera. Och till slut hann jag gå en timmes powerwalk med nyinförskaffade halkskydd, sånna där gummigrejer med dubbar som man trär på dojjorna. Ja, jag vet, värsta panscho-varningen men vad fan gör man. Det är isigt och halt så in i helvete och jag har inte tid eller lust att gå långsamt. Och nej, jag ska inte ha dem när jag går på stan. Bara för träningsbruk. Och nu ska jag göra rotsaksgryta med massor av Dijonsenap. Gott, gott!
Hm. Inte allt för pjåkigt för att vara en förstörd dag. Faktiskt en ganska bra dag nu när jag tänker efter.

Caribbean Countdown: 24 days.

Inga kommentarer: