fredag, januari 20, 2006

Du + Officepaketet + Jag = Sant

Ok. Förutom hångeltorkan är det en sak som suger ganska fett just nu. Har precis köpt min nya, snygga bärbara Toshiba med widescreen. Det är inte utan att det pirrar till lite när jag ser på den. Men jag pallar inte att hålla på att installera massa program, brandväggar och fippla med nätverksanslutning. Jag kan inte, jag orkar inte, jag vill inte ens lära mig. Jag vill bara att det ska funka. Jag skiter i hur det funkar, bara det funkar.

I vanliga fall är jag en kan-själv-tjej. Jag bär tungt. Jag målar. Jag snickrar. Jag drar elektriska ledningar. Jag fixar stopp i avlopp. Jag dödar spindlar. Jag kryper omkring i lera. Men när det gäller datorer och bruksanvisningar blir jag bara så trött. Så kan Du något om datorer och/eller är hångelsugen så är Du hjärtligt välkommen hem till mig ikväll.

1 kommentar:

spanne sa...

Gaaah! Jag gifter mig med första bästa som vill fixa, spackla, byta till vinterdäck och installera program på min dator. Kanske. Eller så gör jag det själv. Så att det blir riktigt gjort..?