söndag, oktober 16, 2005

Single in the City

Läser på en av mina favoritbloggar om tråkiga separationer. Det suger verkligen när ett förhållande spricker. Särskilt om det bara är den ena som vill göra slut. Idag var mitt ex Johan här och vi gick igenom det sista av våra gemensamma saker och rotade runt i källarförrådet. Det är faktiskt helt otroligt hur vår skilsmässa funkat. Vi är vänner, har inte bråkat en enda gång om bouppdelning, vi kan umgås, snacka och skratta. Vi är ett levande bevis på att det finns lyckliga skilsmässor. Hmmm … jag umgås och är jättebra kompis med mitt ex-ex Micke också. Inte en lika lycklig skilsmässa där kan jag tillägga. När vi (läs: han) gjorde slut blev jag en bölade zombie som typ stirrade in i väggen i en månad och gick ner 10 kilo i vikt. Vilket iofs var positivt. Bästa bantningskuren. Och lagom till att man var glad igen var man en superslim singel. Häpp! Men denna gång behövdes varken väggstirrerier eller viktras. Man var liksom på banan direkt som en superhot, slimmad singelpingla. Glitter och champagne. Hångel och fantastiska äventyr. Nåja ... det roligaste som hände förra veckan var en nätflirt med någon som kallar sig Mr Ironman. Och patetiskt tonårsbesatthet över danska och norska skådisar och sångare i 40-årsåldern. Inte fullt så hot kanske? Aah. Jag bjuder på det!

Roliga saker att se fram emot denna vecka:
1. Klippning hos Darren på DOM på måndag. Han är bäst i världen!
2. Lunch med fantastiska Sissi på tisdag.
3. Två svettiga dejter med Omid på gymmet.
4. Anna är hemma från sin Kina-turné. Vi ska gå till AG på fredag och ragga. Hittar förhoppningsvis någon att hångla med!
5. Hösten är här och jag kan äntligen ha på mig alla härliga koftor, stickade tröjor och halsdukar.

Tråkiga saker att se fram emot denna vecka:
1. Mr Big kommer förmodligen inte att höra av sig.
2. Jag kommer förmodligen älta att Mr Big inte hört av sig.
3. Måste gå igenom bokföringen. Nu ligger jag två månader efter.
4. Inga rena kläder så jag måste boka tvättid.
5. Inget mer. Skönt. Bara fyra tråkiga saker. Varav de två första kommer att vara old news efter att jag hittat en ny, snygg, rik och rolig man på AG på fredag.

1 kommentar:

Sporty Spice sa...

AG ligger på Kungsholmen. Barrunda är ett ord. Du går ju alltid hem klockan åtta så det är långt innan min "big night" hunnit börja.