onsdag, oktober 26, 2005

Jag älskar Martina

Måste bara säga att jag älskar, älskar, älskar Martina Haag. Håller just nu på att läsa hennes Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra) och den är helt fantastisk. Skrattade så att jag höll på att ramla ur sängen igår. Läs den!

Hon bor här i Bromma så ibland ser jag henne på tunnelbanan. Vi går av på samma hållplats. Fast hon går hem till sitt hus och sin man Erik och så har de jättemysiga middagar med syrran Bea och hennes man Henrik Schyffert och så kommer bästa polaren Sofia Wistam över. Själv går jag hem, slänger de svettiga träningskläderna i tvättkorgen, lagar en middag med superlågt GI och gråter en skvätt till Extreme Makeover Home Edition när det handikappade barnet äntligen får sitt rosafluffiga sovrum.

En gång satt jag ganska nära Martina på tunnelbanan och tjuvläste lite i hennes almanacka som hon satt och skrev i. På en av veckodagarna hade hon skrivit JOBBA med en lila glitterpenna. Lite lika är vi ändå!

4 kommentarer:

Gonzalita sa...

Oom jag fick välja skulle jag hellre leva ditt liv än hennes! Brrrr.

Sporty Spice sa...

Thank you dear. I think ... =/

Gonzalita sa...

Självfallet välment Sporty!
Du inspirerar ju till stordåd. Den goda Martina H däremot berör mig ungefär lika mycket som en råttfärgad vägg. Men alla har vi en behind och en åsikt.

spanne sa...

Håller med dig, Gonzalita. Sporty inspirerar! Faktum är att Sporty är både en musa och en coach, så
i fredags skrev jag "säga upp mig" med guld i min almanacka. Funkade utmärkt!
Men jag har Martina också på min favvolista