söndag, oktober 02, 2005

Dagen efter

Ingen märkbar effekt av sextabletterna. Hmpf! Kan i och för sig bero på att jag svalde dem med tillsammans med uppskattningsvis 100 glas vitt vin och några Vodkadrinkar. Eller? Men de ska även göra en starkare och piggare. Hoppas på resultat på gymmet imorgon istället. Låg på soffan HELA dagen igår. 100 glas vitt vin ger en hejdundrande huvudvärk kan jag meddela. Kollade på tv och kom fram till följande:

Reklamfilm som jag hatar
* Tina Leijonborg i Vanish-reklamen. SEEE!!! Det är vad JAG kallar ett FLÄCKFRITT resultat! Försvinn hemska, maniska människa, försvinn!
* Tikka Masala-familjen. De som står i köket och börjar spontandansa indisk dans och spela flöjt på någon jävla träslev när de lagar mat. Jag spyyyr!!!
* Yes. Den dåligt dubbade killen som säger ”Lycka till då, lille vän” till diskmedelskudden. Jag säger No!
* ICA-reklamen. Kom igen, det räcker nu! Kan ingen ge den där Paul Tilly-fjanten ett riktigt jobb snart?
* Finduslasagnen. Är det någon annan som undrar hur ”Herr Larsson i Lund” tänkte när han stoppade in sin tallrik i micron. Vem micrar sin sallad? Hallå!?
* Mentos. Vad är grejen med fåglarna som käkar Mentos och börjar vissla på den gamla techno-dängan ”There´s no limit”. Det finns tydligen inga gränser ...
* Chokladreklamen där en kille följer med sin tjej till flygplatsen för att vinka av henne. Hon ser allmänt uttråkad ut och vill inget hellre än att bli av med honom. Men då drar han fram en chokladask av märket Merci och Taadaa - hon blir alldeles till sig. Plötsligt är han Prince Charming. Vad fan var det i den chokladen? Å får man smaka?

Reklamfilm som jag saknar
* Vad hände med Kinderägg-familjen? Ni vet ”en överraskning, en leksak OCH choklad”. Så underhållande att ett av barnen i familjen bröt på skånska. Snacka hittebarn.
* Seltinmamman. Hon som satt med sin son i knät och käkade rädisor. Hon fick värsta ryckningarna i skallen när hon stoppade den seltin-saltade rädisan i munnen. Verkar bättre att käka vanligt salt trots allt.
* Kjell-Henry ”dra in magen så jag kommer fram och förbi” Dahlberg i Vasakronan. Man eller mattant, det är frågan.

Inga kommentarer: