söndag, oktober 23, 2005

Kom ut ur garderoben

Idag har jag försökt att rensa ur min garderob. Är helt värdo på att slänga kläder. Tänker alltid "men den här tröjan som är för liten och som sticks kan jag kanske ha någon gång i alla fall", och "den här kan jag ju sy om". Yeah right. Som om att det någonsin har hänt. Men jag provade nästan allt, undrade vem som köpt den där fula kjolen, hittade fem tröjor och två par byxor med prislappen kvar (alltså oanvända) och rannsakade mig själv. NÄR ska jag använda den där? Och till vad? Resultatet blev en hel kasse full med kläder som åker rakt ner i UFF-lådan och massa tomma galgar som bara längtar efter att få nya, snygga kläder på sig. Tralala! Passade även på att gå igenom min skogarderob. Ja, jag har en skogarderob. När Johan flyttade blev det ju massa plats över så en garderob vek jag enbart för skor. Härligt. Jag visade stolt upp den för honom när han var här i förra veckan. Men han lät sig inte imponeras. "Vad fan har du så mycket skor för" var hans kommentar (ska han säga som äger typ 14 par dunjackor och lika många sovsäckar). Tror jag ska rikta in mig på den kvinnliga delen av befolkningen. De uppskattar nog en skogarderob mer. Men jag lyckades bara slänga ett par obekväma (och fula) flip flops. Skor är SVÅRT att slänga.

Nu ska jag slänga mig i soffan och glo på tv. Ikväll är det Medicinmannen. Så dålig att den blir bra. Styltig dialog, kasst manus, tramsiga intriger. Som en B-porrfilm. Nåja. Jag nöjer mig med att titta på Micke P. Resten kan jag ha överseende med.

Inga kommentarer: