tisdag, oktober 04, 2005

Orättvisa värld

Titta på bilden här bredvid. Ja, det är Mads Mikkelsen. Nej, det är inte jag. Det är min kompis Hannah blir avslätad. Det är hans, mjuka, sensuella läppar mot hennes kind. Är det rättvist? Hon som sitter på ett coolt jobb på Metro där hon bara får skriva coola saker som hon bestämmer helt själv. Hon har en lägenhet i Hammarby Sjöstad. Med stora fönster. Hon har världens gulligaste Måns (som iofs äter lite väl mycket brittiska kakor), hon har skit-tjock, snyggt, svart hår och isblå ögon. Hon har ett fantastiskt skratt. Hon är nästan alltid glad. Hon har pratat med Gerald Depardieu (iofs var allt hon sa "oh, il faut que vous fairez attentions la bas, när han nästan klev i en lerhög), hon har skakat hand med Göran Persson, hon har varit med i en springa-ut-och-in-genom-dörrar-förväxlings-komedi i Trollhättan, hon har utsetts till Vänersborgs roligaste tjej (vänta nu ... håller jag just på att skriva en kontaktannons åt henne). Men ärligt talat, är det rättvist? Vad är nästa grej? Ska hon hångla med Viggo, ligga med Morten och leva lycklig i alla sina dagar med Micke P? Ska hon bara plocka dem en efter en från min lista?

Du Hannah ... jag har föresten en ny lista nu.
Jag vill härmed ligga med:
1. Göran Persson
2. Marit Paulsson
3. Svullo
4. Dr Phil
5. Heroinisten som står och knäar nere på Plattan

2 kommentarer:

Hannah sa...

Petra. Du har stora vackra gröna ögon och fantastisk hy. Inte en synbar rynka någonstans. Du har en fast välsvarvad kropp. Du har skinn på näsan som gör det möjligt för dig att göra vad du vill i ditt liv. Du är stark. Du är hysteriskt rolig. Du är klok. Du är världens bästa shoppingkompis. Du har en välstädad, snyggt inredd 3:a i Abra. Du reser jorden runt och får betalt för det. Du har en PT som bara bryr sig om dig. Det borde varit du där på andra sidan Mads mun. Förlåt. Viggo och Mårten tänker jag inte röra. Jag lovar. Puss

Sporty Spice sa...

Aj law jo! Och som sagt, den nya listan är:
1. Göran Persson
2. Marit Paulsson
3. Svullo
4. Dr Phil
5. Heroinisten som står och knäar nere på Plattan