söndag, oktober 23, 2005

Arkiv Ex

Jag var på en date för ett tag sen. Det var med en kille som jag bara var så kär i när vi träffades för första gången för typ åtta-nio år sedan. Vi träffades på en fest och det sa inte klick. Det sa PANG. Sen dejtade vi till och från några månader. Fyrverkeri varje gång. Men åren gick. Och vi träffade andra. Sen blev vi båda singlar ungefär samtidigt. Så vi började messa lite. Och så bokade vi in en date. Och vad händer? Ingenting. Inget pang. Inget fyrverkeri. Jag hade typ inget att säga. Och han blev så nervös av att jag inte sa så mycket att han fick mundiarré. Han pratade nervöst och han pratade non-stop. Han talade bland annat om sin kackiga ekonomi (inte ett bra drag när man försöker imponera på mig). Vad kan vi lära oss av detta? Jo, man ska inte börja dejta gamla ex så fort man blir singel. Den kan kännas som "ett säkert kort" men icke. Det fanns en anledning till att man slutade ses förra gången. Nästa!

Jag tar för övrigt tillbaka allt jag sa om Medicinmannen. Inte ens Micke P kan rädda eländet.

Inga kommentarer: