måndag, oktober 10, 2005

Härlig helg

Har haft en riktigt lugn helg. Extra bra när det sammanfaller med solsken och härlig höstvärme. Jag har tagit flera långa power walks. Så varmt att jag inte behövde jacka. I oktober! Ah, man blir ju helt lycklig!
I fredags var jag ute och käkade på AG med Maria och Kristian (vi saknade dig Sissi). Jag och Maria pratade så mycket träning och kost (hon har börjat köra med D-flex) att det nog gick hål i stackars Kristians huvud. Ruskigt dålig service i restaurangen men snygga karlar som stod och hängde i baren. Dit ska jag gå tillbaka när jag inte måste upp tidigt dagen efter!
I söndags passade jag på att rensa ur min garderob. Hittade ett par knähöga svarta stövlar med snörning längst in i garderoben som jag hade för typ tio år sedan. De funkar helt klart i höst. Känns som jag just "tjänat" ett par tusen spänn. Som jag givetvis kan köpa något annat snyggt för.

Eftersom att jag är frilans idag och solen skiner ska jag nu bege mig ut på en stärkade promenad. Hoppas jag slipper möta barnvagnsmaffian. Vad är egentligen grejen med alla dessa mammor? De går skitlååångsamt, de går tre-fyra stycken i bredd och vägrar flytta på sig. De är överallt och de är i vägen. Är det moraliskt försvarbart att hoppa upp och ge en av dem en karatespark i ryggen? Väntar med spänning på att Nannyakuten ska ta upp detta problem. Mammyakuten?

5 kommentarer:

Sporty Spice sa...

Vi passade väl på när du var borta. Vi vet ju vad du brukar säga. "Jag tycker inte om att röra på mig". =)

Kramkramkram!

Sporty Spice sa...

Aaaahhh! Nobbad inträder på tre Remmare. Maria, jag tror att jag skrattar ihjäl mig!!!
Sissi. Jag lovar att inte pratar träning nästa gång. Bara hångel, sprit och glamour.

Gonzalita sa...

Whatta?!!!
Saknade inte Kristian the Garp the ûberghettofabulous Kungsholmsdonnan?!
Håller på att fixa PT nu igen (hade en 2001), och just a second Sporty, så gör jag dig sällskap under powerwalksen och kickar dom där smugga morserna med bred last-skyltar och skrikande småglin åt....just det, dit!

Sporty Spice sa...

Kul med PT! Var kommer du att hålla till? Jag har höjt ribban ytterligare på mina powerwalks nu. Ryggsäck med en 4 liters kattsand i bagaget (bästa tyngden enligt mig) gör det lite tuffare. Snart går jag på 8 liters påsen ... =)

Gonzalita sa...

På någon SATS-anläggning på lagom powerwalk-avstånd...
Respect för kattsand i ryggsäcken, jag är mer typen fåfäng latinodonna á la Gabrielle Solis:"Är jag snygg när jag powerwalkar i nya träningsoutfiten?", haha.
Hursom, lööve powerwalks sans smugga barnvagnsmorsor.