tisdag, oktober 25, 2005

Leka kontor

Idag har jag varit en duktig frilans. Gick upp klockan sju. Åt frukost. Duschade. Satte mig vid datorn. Ringde massa samtal. Bokade in två intervjuer. Fick massa gjort. Sen när jag satt och öppnade post och lekte kontor som bäst tog det roliga slut. Skatteverket hade frågor gällande min deklaration och mina avdrag. Och vill såklart att jag ska stärka dem. Iofs inte några större problem. Men ändå. Nu måste jag gå igenom mina papper och pärmar. Tråkigt, tråkigt, tråkigt! Och jag ligger efter med bokföringen kom jag på nu bara för det. Säkert två månaders kvitton i en enda röra. Fast med färgglada pennor blir allt roligare. Skriv tråkiga saker med rosa glitterpenna och allt blir festligt. Jag kan kanske använda min stämpel som jag köpte på Borneo. Det står mitt namn på den och så är det en bild på en haj.
Ja, så får det bli.

Imorgon är det singelshopping. 15 procents rabatt på allt. Har planer på att köpa mig ett nagellack, en snygg kofta och en stilig man.

11 kommentarer:

m sa...

Åh maj gad, det är sånt där som får mig att vilja avsluta mitt företag innan jag ens fått igång det.
På torsdag ska jag på kurs hos skatteverket. Det kommer att sluta med att jag gråter ut i famnen hos någon snäll skattmas som därpå driver mig från hus och hem.

Sporty Spice sa...

Gör som jag. Bli tillsammans med en finansrådgivare och när det tar slut så till att fortsätta att vara kompis med honom. Funkar!
Och som sagt. Rosa glitterpenna och en rolig stämpel gör susen!

m sa...

Meh, jag vill inte bli ihop med en finansrådgivare. Jag vill bli ihop med en flöjtspelande hippie som stannar hemma och lagar gröt till barnen när jag går till jobbet.

Närrå.

DU kan få bli MIN finansrådgivare! Gu vicken bra idé.

Sporty Spice sa...

Ok. Mitt första råd. Sätt in alla dina pengar på mitt konto.

Sporty Spice sa...

Ah! Tänkte inte på det. Jag kan riktigt höra hur Inga-Lill på Skatteverket tänder blåslampan.

Sporty Spice sa...

Jag trodde att du kickade boll ...

Sporty Spice sa...

Yes my dear. Du är googlad. Alltid. Tänk på att du har med Sporty Spice att göra. Ingen går säker. Inte ens Inga-Lill. Det var jag som hittade på dig ditt momsfantasifreak och jag kan lika lätt förgöra dig ...

Sporty Spice sa...

Glenn, Glenn, Glenn. Så du moppsar alltså. Men vet du om att jag har magiska hantlar och en flygande skivstång? Så du kan stå där med din boll och dina lurkiga fotbollstrumpor. Aha ... inte så kaxig längre.

Sporty Spice sa...

Fotbollsspelare och ekonom i ett. Beckham meets Urban Bäckström. A match made in heaven.

Sporty Spice sa...

Jag ser mig hellre som en blandning mellan Martina Haag, Jan Guilliou och Linda Hamilton (T2).

Rolig, lite stöddig och stark.

Anonym sa...

Leka kontor, ny barnbok: http://gorannordfjell.se/barnbok