torsdag, augusti 31, 2006

Manhattan på Manhattan

Nu är klockan över tio och jag ska ringa det dagliga kärlekssamtalet till Knickedicken. Det kommer massa folk och kollar på min lägenhet i helgen och i början av nästa vecka. Så förhoppningsvis kan jag ha en hyresgäst och ett påskrivet kontrakt inom ett par dagar. Och då är det bara att boka flygbiljetten. Det lutar åt att jag åker den 29 september. Så jag ser fram emot att få dricka en eller fjorton Manhattan på Manhattan med Hannah och Måns i oktober!

Idag har jag blivit 20 svarta soppsäckar lättare. Jag och pappa åkte till tippen och slängde all sköns bråte som jag samlat på mig under åren. Efter det blev det lunch hemma hos föräldrarna. Pappa berättade om när han och mamma varit ute och bilat i somras. Mamma fick uppgiften kartläsare vilket hon inte är något vidare på. Hon läser fel på skyltar hela tiden, hon är lite lat så hon kollar bara in de första bokstäverna på skylten och hittar sedan på resten efter eget huvud. De skulle i vilket fall till Avesta och plötsligt sa mamma att de skulle svänga av till höger. Pappa gjorde som hon sa men blev misstänksam efter en stund och åkte tillbaka för at se vad det egentligen stod på skylten som mamma sett. Istället för ”Avesta” stod det ”Avstängt”. Så nära men ändå så långt borta.

2 kommentarer:

Hannah sa...

Sidecars, Manhattan, Cosmos - bring em on, babe!

Sporty Spice sa...

Ja, ja och ja!

Ringer Knickedicken och ber honom styra upp baseballbiljetter till den 7:e eller 8:onde. Rolitt!