onsdag, augusti 30, 2006

Jag en inspirationskälla

Idag fick jag ett mail från en tjej på B. Wahlström Bokförlag. Hon jobbar som projektledare och är den som kom på idén att göra en träningsbok tillsammans med Hollywood PT:n Tanja Djelevic. Och varifrån fick hon idén? Jo, efter att ha läst min artikel om Tanja som gick i Metros träningsbilaga förra året. Jättekul! I årets träningsbilaga (som gick igår) hade jag ännu en artikel om Tanja och den kan ni läsa här. Jag hade förövrigt så många träningsartiklar att Singelpinglan kallade gårdagens tidning för en "Petra-fest".

Jag har förövrigt fått mitt visum redan. Det damp ner i posten igår. Det tog alltså en dag. Och inte nog med det, jag har fått ett femårigt visum! Fast det är tydligen någon visumgubbe på flygplatsen som har sista ordet. Men jag har aldrig haft problem med säkerthetsmänniskorna i USA. Nu senast när jag var där tittade mannen i mitt pass och påpekade att jag varit ganska mycket i USA på sista tiden och föreslog glatt att han tyckte att jag skulle flytta dit. Han anade inte hur rätt han hade …

1 kommentar:

eastcoastmom sa...

Grattis!
Jodå, det går undan ibland att få visum. Vi hade våra green cards på nio månader, tydligen otroligt snabbt, efter vad jag hört.

IKEA, samma priser ungefär. Enda jag saknar på IKEA är den nya Stockholmsserien, är lite sugen på nåt ur den. Men jag överlever.
Priser kan du ju kolla på internet, förresten.