fredag, augusti 25, 2006

Vatten, vatten, vatten

Idag lyckades jag pricka in samma regnskur from hell två gånger. Först när jag klev ut från Metros redaktion på Kammakargatan. Det fullkomligt öste ner, fontäner av vatten sprutade ur stuprännorna och Sveavägen liknade mer en bred flod än en väg. Lyckades undvika drunkningsdöden och slank ner i tunnelbanan. Klev av hemma och kilade in på ICA. Och när jag kom ut därifrån hade regnhelvetet kommit ikapp mig och nu öste det ner igen. Mina sneakers lär torka någon gång lagom till nästa sommar.

Nu ska jag laga lite mat och kolla på nyss hyrda Kiss Kiss Bang Bang. Lite Robert Downey Jr är aldrig fel. Tycker jag är värd det efter att ha fyllt sju svarta soppsäckar med skit som ska till tippen. Det är skönt att rensa och slänga. Renande på något vis.

Inga kommentarer: