måndag, augusti 14, 2006

Måndag i Madison

Helgen här i Madison har varit helt fantastisk. Solen har strålat från en klarblå himmel, det har varit strax över 25 grader varmt och nästan ingen luftfuktighet alls. Jag och Knickedicken har tagit det ganska lugnt. I fredags var vi ute och käkade, lördagen strosade vi omkring på stranden, åt lunch på The Warf och hade BBQ på kvällen med Gump och hans flickvän. Senare kom Craig och Linda över, vi låg i bubbelpoolen och tittade på meteorregnet. Söndagen inleddes med frukost på Nick´s Place, vi softade vid poolen, åt lunch med tillhörande vodkadrinkar med aunt Debbie och slutligen kinamat framför tv:n.

Just nu sitter jag ute vid poolen och tänkte försöka jobba lite. Har en del knäck för Fitness Magazine som jag ska skriva ihop. Och så fort havregrynsgröten lagt sig ska jag sticka ut på en löprunda. Sen måste jag nog plocka fram gummibandet ur resväskan, har slarvat en hel del med styrketräningen. Det enda jag har kört är push ups, dips och knäböj på en bänk som står mitt i skogen där jag springer.

Det är förövrigt min sista vecka här i Madison nu. Men det första jag ska göra nästa måndag är att skicka in alla papper till Amerikanska Ambassaden och styra upp mitt journalistvisa och lägga in min profil på lägenhetsuthyrningssajter. Hoppas att jag kan vara tillbaka i CT redan om en dryg månad. Good stuff!

1 kommentar:

malin sa...

Kul!
Och spännande...