torsdag, augusti 10, 2006

Giftig löparrunda

Igår när jag var ute i skogen och löptränade sprang jag förbi en handskriven skylt som varnade för Poison Ivy. Eftersom att jag sällan har med mig mitt lexikon när jag tränar blev jag lite förvirrad. Vad var det som jag skulle akta mig för? Dödligt giftiga spindlar, köttätande växter? Gissade att det var typ något brännässleliknade så jag försökte att hålla mig undan från alla buskar och växter. När jag kom hem hade jag röda, kliande utslag på skenbenet så jag anar att jag inte lyckades till hundra procent. Men lite får man väl tåla. Nu tänker jag dra ut på en power walk och håller mig nog på asfalterad väg. Planen är att gå 45 minuter åt ett håll och sedan förhoppningsvis hitta hem igen.

Ikväll ska jag ”tvinga” Knickedicken att äta quorn. Hittade en ask med fyra ynkliga bitar i den lilla, lilla hörnan för organic food. Och dyrt var det också. För att inte tala om fullkornsprodukter. De kommer i löjligt små förpackningar och ligger på minst dubbla priset. Det kostar att äta hälsosamt här i Staterna. Och jakten på keso som inte innehåller färgämnen och konstiga tillsatser fortsätter. Jag saknar Arla …

Inga kommentarer: