söndag, augusti 27, 2006

Hatmejl

I fredags när jag var på Metro berättade en av nyhetscheferna att de alltid får massor av mejl om mina kolumner. Mest arga personer som tycker att jag ska ”skaffa mig ett liv”. Hon sa att jag får mer hatmail än någon som skrivit att vi borde avskaffa kungahuset. Jag tar det som ett bevis på att mina kolumner funkar. De berör, eller ska jag säga upprör. Själv tycker jag att jag är ganska harmlös. Men tydligen retar jag gallfeber på vissa människor (män över 40 och bittra kvinnor om jag fördomsfullt får gissa). Det är vad jag kallar ett bra betyg. Så tack alla griniga, arga, bittra, sura, eländiga, ensamma, olyckliga och kärlekstörstande människor som har så mycket tid över att de hinner mejla Metro och tycka till om mina kolumner. Tack!

3 kommentarer:

Sivan sa...

Haha, är det sant? Får du hatmail för dina kolumner? Jag som tycker de är klockrena... :D Kanske därför jag aldrig mailat Metro? Jag ska jobba på min bitterhet! Men Tack! för att du låter mig skratta högt på spårvagnen varannan tisdag, jag hoppas inte du slutar bara för att du flyttar till landet i väst?

Sporty Spice sa...

Du menar väl varannan onsdag? =) Och du kan vara lugn, jag kommer att fortsätta att reta gallfeber på bittra människor även från landet i väst.

Sporty Spice sa...

Jag har inte skrivit om kungahuset. Det nyhetschefen sa var att de fick fler mejl efter mina kolumner än om någon (annan alltså) skrivit om kungahuset.

En uppsagd prenumeration? Jag lyfter på hatten!