tisdag, augusti 29, 2006

Bubbligt jobb

Dagens inleddes med 90 minuters power walk och efterföljande fiberberikad havregrynsgröt men linfrö och lågkaloriäppelmos (som fortfarande bara säljs i pyttesmå burkar medan sockervarianterna finns i stora ekonomihinkar. Hålla?). Sen var det dags att börja jobba så jag tappade upp badkarsvattnet och öste på med massa skum, salt och oljor. Ja, ni läste rätt. Idag har badrummet varit min arbetsplats. Jag ska skriva en artikel om hemmaspa och testar en massa sköna produkter. Än så länge är Decléor och Greenland klara favoriter (tack Gonzalita för alla uuunderbara tips).

Pratade med Knickedicken som vanligt igår kväll. Han kunde inte fatta att det gick så smidigt med mitt visum och jag tror att vi stod i varsin ände av luren och glädjedansade. Så nu ska han sätta en svetslåga i baken på Linda så hon hittar ett hus åt oss snabbt. Det blir förmodligen ett season rent, det vill säga ett sommarhus där ingen bor på höst och vinter. Ganska smidigt för då hyr man möblerat och har vi tur hittar vi ett med ocean view. Då kan man sitta framför öppna spisen (ja, i min fantasi finns den en öppen spis i huset … och en stor veranda också för den delen) med ett glas rött och titta ut på snöstormarna över Atlanten. Dessutom är det asmysigt att löpträna där mitt i New England-idyllen och längs vattnet. Och sånt är också viktigt.

Inga kommentarer: