måndag, augusti 28, 2006

Vinnare

Jag har alltid varit en extrem tävlingsmänniska. Jag vill komma först, vara bäst och jag hatar att förlora. När jag tävlar, utövar någon sport eller är ute och power walkar (ingen får någonsin gå om mig då) sitter det en gubbe inne i mitt huvud och skriker ”kom igen nu, du klarar det, du kan ta den där jävla loosern”. Jag är faktiskt inte enbart en dålig förlorare. Jag är en dålig vinnare också. Jag blir stöddig och odräglig. När jag och Knickedicken skulle spela badminton råkade jag visa mitt rätta jag. Han hade nog tänkt att vi skulle spela lite på kul men insåg snart att det var blodigt allvar från min sida. När jag låg under med en poäng sa han förskräckt att jag gav honom ”the look”. Och det var nog inga sängkammarögon han talade om. Sen tog jag självklart tillbaka ledningen och vann med två poäng.

Jag kan inte annat än att hålla med Felix Herngren som var med på Tv3:s Menduro ikväll.
– Varför ska man tävla om man inte är sugen på att vinna? Då kan man ju läsa en bok eller knulla istället.

Inga kommentarer: