måndag, augusti 07, 2006

Artificiell keso

Värre har man haft det. Sitter uppkopplad vid poolen och jobbar. Solen skiner och emellanåt tar jag mig ett dopp. Sen lite kaffe (som förövrigt är vida känt här i Madison nu som ”det där skitstarka svenska kaffet som gör att man kan höra vad grannarna tänker") och lite mer jobb och så ett dopp igen. Knickedicken är på jobbet men kommer hem redan vid fyrarycket. Ikväll har han sitt sista skriftliga prov och sen är han typ internationellt utbildad brandman och får jobba var som helst i hela världen. Ganska cool.

Köpte en cottage cheese igår. Tyckte att jag hittat en sort med bra proteininnehåll och låg fetthalt. Men när jag läste det finstilta såg jag att de petat i både färgämnen (hallå … keso är ju och ska vara vit) och ”naturliga och artificiella smakämnen”. Vaffan! Det får bli en shoppingtur till den lilla hälsokosten i stan istället. Så här kan vi ju inte ha det. Har även lagt märke till att allt är FAT FREE men fullproppat med socker (surprice, surprice). Och innehållsdeklarationerna blir man inte klok på. Allt är angett ”per serving” hur mycket det nu är eller i procent beräknat på en 2 000 kaloridiet. Helt puckat!

Nu ska jag ut och sondera terräng. Den power walk-slinga som jag hittade igår var för kort. Tog ju typ bara 20 minuter att gå. Och det är astrist att gå fram och tillbaka fyra gånger. Det lär ska finnas en schysst slinga i skogen här bredvid. Ska genast undersöka.

Inga kommentarer: