söndag, augusti 06, 2006

Snart "vardag"

Är just hemkommen från en heldag på sjön. Jag och Knickedicken åkte med Craig och Linda och deras båt till en asanajs restaurang en bit bortom East Haven. Husen som ligger längs vattnet är helt otroliga. De får Äppelviken och Djursholm att se ut som två kolonilottsområden. Stora, vita och som tagna ur en Lexingtonreklam. Maten var helt fantastisk. Käkade tonfiskkotlett och en fräsch sallad med valnötter och tranbär. Nu sitter jag hemma i vårt hus och skriver min Metrokolumn. Ja inte just nu, nu bloggar jag ju. Men dokumentet är öppet och klart. Sen är det tänkt att vi ska gå ut och käka och senare ikväll kommer Mr Hugs (en av Knickedickens kompisar tillika brandmanskollega) över på drinks vid poolen.

Imorgon är det måndag och jag och Knickedicken ska ”leka vardag” för första gången. Han går till jobbet och jag tar en power walk och sitter sen och skriver vid poolen. Sen kommer han hem kring fyratiden och skriker ”Honey, I´m home”. Ska bli intressant. Vi har förövrigt pratat en del om boendearrangemang i höst och det lutar åt att vi hyr ett hus till att börja med. Under lågsäsong kan man få ett från 800 dollar i månaden.

Jag är ledsen att jag inte lagt ut några bilder än. Men jag glömmer att ta med mig min kamera hela tiden. Tror väl att jag är på semester eller nått …

2 kommentarer:

spanne sa...

Jag dör va härligt.
Nu avfärd mot nya uppdragsgivaren. Ska jag förvandlas till Crispy spice?

Sporty Spice sa...

Åh, vad spännade! Maila så jag får höra mer!