tisdag, november 01, 2005

Helt lost

Ibland fattar man inte vad folk snackar om. Det kan ältas om gårdagens tv-program i evigheter. Tv-serier där karaktärerna är som nära vänner. "Såg du vad Seth gjorde igår, det var verkligen inte likt honom". Eller som evighetshistorier som Lost där vissa väljer att titta ett avsnitt i taget medan andra laddar ner hela skiten och sen sitter och myser för att "de vet vad som kommer att hända". Varpå de andra skriker "säg inget, säg inget". Såg förövrigt i SvD hade en omröstning igår och att Lost är en av de populäraste tv-serierna. Tätt följt av Desperate Housewives (som jag förövrigt tycker blir sämre för varje avsnitt).

Jag kan stolt meddela att jag aldrig har sett ett enda avsnitt av:
1. Lost
2. 24
3. OC
4. Cityakuten
5. Alias
6. The 4400
7. Kommissionen

Filmer jag aldrig sett (men som jag kanske borde ta och hyra):
1. Ömhetsbevis
2. En officer och gentleman
3. Den långs flykten
4. Crouching Tiger, Hidden Dragon
5. Casablanca
6. Schindlers List
7. Lilja 4-ever

Filmer jag önskar att jag hade sluppit att se:
1. Swept Away
2. Alexander
3. Mulholland Drive
4. Battlefield Earth
5. Space Cowboys
6. Core
7. Queen of Sheba´s Pearls

Filmer som jag kan se om och om igen:
1. T2
2. Sagan om Ringen (triologin)
3. Nyckeln till frihet
4. När lammen tystnar
5. True Romance
6. Det stora blå
7. Pulp Fiction

Filmer som jag gråter floder till:
1. Dancer in the Dark
2. En familj som andra
3. Kramer mot Kramer
4. ET
5. Broarna i Madison County
6. Million Dollar Baby
7. Bambi

3 kommentarer:

Sofia sa...

Du kan låna Crouching Tiger av mig på dvd när du vill så kan du spara dina pengar och hyra en film du verkligen, verkligen villse .

Sporty Spice sa...

Scyssta bananer! Ok, vem har Ömhetsbevis, En officer och en gentleman och Den långa flykten?

Anonym sa...

Grymma listor. Det där med Lost har jag också mörkt av. Jag berättade på ett möte at jag förra veckan såg mitt första avsnitt - andra avsnittet på andra säsongen. Och fick gallskrik till svar. Så kan man bara inte göra, tydligen.