torsdag, november 10, 2005

Inget jävla paket del IV

Jag har inget liv längre. Paketet håller långsamt att ta över. Som en seg, tjock kartongfärgad massa rinner den in och lägger sig över allt annat. Det är allt jag tänker på. Och det enda jag kan blogga om tydligen. Saker som jag vanligtvis skulle berätta, till exempel att jag krockade med en kille när jag var på väg ut från ICA-butiken och hörde mig själv säga "Hoppsansa". En nära pensionärs-upplevelse. Eller som att jag var en microsekund ifrån att presentera mig när jag skulle beställa en latte på Coffee House på Kungsgatan i förrgår. Eller att jag inte orkade trängas på H&M idag för att köpa den där Stella-tröjan jag så gärna vill ha men som jag tänker försöka köpa på lördag för att jag hört ryktas att det kommer en ny sändning med kläder då. Eller som att jag inte hånglat på väldigt länge. Inte på 41 dagar faktiskt, men vem håller räkningen.
Nej, inget sådant har jag kunnat blogga om. För PAKETET har tagit upp all energi. Och idag när jag kom hem satt lappen om "Tillfällig fullmakt" kvar på min dörr. Och utanför den var det tomt. Inget paket. INGET PAKET!!! Vad fan gör Box Delivery med mig. Jag håller på att tappa förståndet!

9 kommentarer:

Sporty Spice sa...

Strikt och vänlig ton? What ever gave u that idea? Jag tycker du är roligare när du är rolig och säger saker som kan missuppfattas som elakheter. För då blir det jag skriver inte fullt lika drygt och elakt. Och jag framstår som en någorlunda hyvens prick som inte obsessar över paket och icke-hångel.

Har paketet blivit en låda föresten? Sitter du inne med någon annan info som du vill dela med dig av? Är paketet från dig? Är det 17 kilo Mats Hård-böcker? 17 kilo popcorn?

Gonzalita sa...

meh, whattef, Glenn! (obviously från Westcoast, eller vill ge sken av att vara det) Hur roligt är det med "strikt men vänligt"?! Med andra ord = astrist. Kom igen, break the balls we don´t have!

Sporty Spice sa...

Karg och orakad. My kind of man.
Fast jag trodde att det bara var tjejer som gick till "frisören". Och att killar "gick och klippte sig". Fast vad vet jag. Jag läser ju inte Vecko Revyn.

Sporty Spice sa...

Jag tror föresten att PAKETET tagit över era liv oxå. Inte en (1) enda kommentar om att jag inte hånglat på 41 (fööörtiåeeen) dagar. Eller att jag kan skriva fyra (4) med romerska siffror.

Sporty Spice sa...

IXL. IRL. Många bokstavskombinationer kan du. Men kan du hångla är frågan.

Meningen med livet är 42. Och mer mening än så hoppas jag att det inte bli. Jag ska hångla i helgen om det så ska ske över min döda kropp. Eller någon annans ...

Sporty Spice sa...

P.S. Nu vet jag ytterligare en sak om dig. Du är ful i håret. Det börjar brännas. Ha!

Sporty Spice sa...

Om du följer med tant upp i skogen ska du få se på några jättesöta kattungar och få smaka lite godis och så har tant ett spännande dataspel där du får skjuta folk i huvudet.

Gonzalita sa...

Hehehe, hällitt, häällitt!!!
Jag anar början till en bloggromans? Bloggvärldens Posh & Becks? Eller, ähum, kanske Desperate Bloggers med tanke på Sportys villhånglahets?

För övrigt tycker jag ni genast ska införskaffa ett ex av VR och bläddra fram bokrecensionerna. Och njuta. Det är ju för dom man läser VR.

Bloggbisous!

Sporty Spice sa...

Villhånglahets. Villhånglaupphetsad.
Potäjto. Potato.