söndag, november 13, 2005

Soft söndag

Idag har jag typ gjort ingenting. Drog ner på gymmet och tog ett spinningpass. Körde på World Class Alvik, eftersom att det är närmare hem, och fan vilka dassiga cyklar det har där. Stenhårda sadlar. Slår vad om att jag fått blåmärken! På Kungsholmen har de assköna sadlar som till och med är glitterröda. En fröjd för arslet.
Sen var det storhandling som stod på schemat. Bunkrade upp med styckfrysta kyckling- och laxfiléer, tonfiskburkar och kesella. Har ätit på tok för mycket godis och onyttigheter de senaste veckorna och det ska det bli ändring på. Nu! Stod bakom David från Hey Baberiba i kassan. Han hade köpt storpack toapapper, köttbullar, färsk pasta, två tandborstar, leverpastej och juice. Sen stod han och läste på sitt kvitto jääättelänge för att kolla att inget blivit fel. Rätt ska vara rätt. Sen på vägen hem skulle jag ta t-banan och det kom ett Alvikståg, alltså avstigning för samtliga. Sen när tåget åkte såg jag att det satt en kille på tåget och sov. Alltid lika kul. Undrar om han vaknade med ett ryck och så var det beckmörk och tåget stod i en övergiven hangar.
Vad har jag mer gjort? Jo, kollat på Star Wars III och blivit besviken. Väntat, men ändå. Sen har jag såklart ringt min pappa eftersom att det är Fars Dag.
Detta är kanske inte att "göra ingenting". Men ingenting upphetsade i alla fall. Upphetsad kommer jag däremot att bli klockan tolv då utvalda Stella-grejer sälja på nätet. Men det blir väl folkstorm och hela H&M-servern kraschar.

Inga kommentarer: