onsdag, november 30, 2005

Oprovocerad glädje

Idag har jag varit glad. Helt utan anledning. Är det normalt? Jag vaknade innan väckarklockan ringde, åt frukost i lugn och ro, satte mig framför datorn och fullkomligt sprutade ur mig artiklar till höger och vänster. Sen var jag iväg och tränade. Omid körde cirkelträning med mig i ett stentufft tempo (han står med tidtagarur och skriker). Men det var roligt och jag var bara nära att kräkas en enda gång. Sen ringde Metro och ville ha en närvarobyline på mig som ska gå till ett resereportaget jag just sålt in. När jag kom hem hade min nätflirt The Lovely Mr V skickat ett jättegulligt och superduperflirtigt mess. Så jag har typ haft ett fånigt leende hela dagen. Man skulle kunna tro att jag var kär. Eller åtminstone nyknullad om ni ursäktar min franska. Men icke. Helt oprovocerad lycka. Går det över snart? Börjar bli rädd att hela mitt ironiska, syniska och dryga jag är för evigt borta och jag kommer tvingas döpa om min blogg till Sweetie Spice och bara skriva om kärlek, dvärgpudlar, hyacinter och sockervadd.

2 kommentarer:

spanne sa...

Rosa fluff å frill?! Urk, så rysligt obehagligt..

Sporty Spice sa...

Sissi,

Jag ser dig framför mig där på toalettgolvet. Snygg bränna från Mexicoresan, en gigantisk diamantring på fingret och kräkandes champagne. Tänk att du alltid är lika glamörös! Lovley! =)