måndag, november 28, 2005

Falleri fallera

Sorry. Jag har varit en dålig bloggare. Inte ett inlägg sedan i lördags. Men jag tänkte att eftersom att ni hade så många snygga bilder att njuta av så var det ok. Trots den kopiösa mängden sprit mådde jag asbra dagen efter. De där nya migräntabletterna är verkligen the shit, som Hannah skulle säga (det betyder att de är mycket, mycket bra).

Appropå huvudvärk kom och tänka på en sak. Jag faller alltid för samma typ av män. Jag ser tydliga mönster både hos mig själv och hos mina vänner. Men det är väl inte killarna det är fel på egentligen, frågan är väl varför vi väljer dem. Många faller för "farliga" killar, sånna som det inte riktigt går att lita på, sånna som bedrar oss, inte ringer på flera dagar. Det anses vara "spännande". Medan de snälla killarna inte har en chans. Snäll är lika med mesig. "Om en kille visar strupen hugger jag direkt" är det många som säger. Jag har sagt det själv massor av gånger. Så dumt! Vad är det för fel att vara snäll? Inte väljer vi kompisar efter dessa kriterier. Åh titta, ett opålitligt dumhuvud som kommer att ljuga för mig och vara allmänt grisig, henne ska jag bli bästis med. Hurra!

Själv har jag upptäckt en mönster hos mig själv. Jag faller inte för taskiga killar, jag faller för säljare (inte damsugarförsäljare eller de som kränger mjölk på ICA utan mer åt finanshållet). ALLA mina pojkvänner har varit säljare. Jag faller väl för den sociala kompetensen, för utåtriktade män som kan snacka för sig. Vet inte riktigt vad det beror på. Men min pappa var säljare. Hm, vad sa du nu då Freud?

Mitt ex har också ett mönster. Jag träffade hans ex en gång på en fest. Hon var där med sin nya pojkvän och de var på väg att gå någonstans och det var tydligen lite bråttom och hon bad honom komma. När han inte reagerade på en mikrosekund vänder hon sig mot honom igen och väser "IDAG". Lite av en reality check för mig. För precis så skulle jag ha kunnat säga. Hoppsan.

Inga kommentarer: