fredag, november 11, 2005

Paketet

Idag när jag kom hem stod det där. Paketet. Men, tänkte jag, när jag såg det. Vad litet det är. Inte kan väl något så litet vara bra? Det har man ju dålig erfarenhet sedan tidigare om man så säger. Storleken har betydelse. Och inte vägde det 17 kilo heller. Jag bar in det och slet upp det så att frigolitbitarna flög åt höger och vänster. Men ... vad fan???!!!
I paketet ligger det en bunt med cd- och dvd-skivor från ett danskt företag som sysslar med mental träning. Jag var ute på jobb på hälsomässan för ett tag sedan och jag måste ha träffat nån knickedick i en monter där. Jag har således numera skivor med namn som Stressa av, Lindra din smärta, Energikick & självförtroende, Hälsa & välmående (med avsnitt som Pepping för bättre hälsa, Positiv superladdare, Tacka kroppen och Inre semester) och Harmonisk graviditet. Och jag lär väl behöva dem nu när paketet var en sådan besvikelse. Ja, kanske inte den sista skivan. Jag är mer inne på spåret Harmoniskt hångel. Men någon sådan skiva fanns inte med i paketet.

Jaha, gott folk. Vad fan ska vi prata om nu då? Det blir till att ta till flaskan.

1 kommentar:

Sporty Spice sa...

Jag vet! Men så tänkte jag, ska tvingas bära på denna hemlighet i ensamhet, i evighet tills döden skiljer oss åt? Är jag den enda som ska känna besvikelsen, känna hur tårarna bränner bakom ögonlocken? Ska jag tvingas distansera mig från mina vänner och framtida hångelobjekt bara för att ingen förstår den enorma sorg som drabbat mig? Nej. För delad besvikelse är ... ja, what ever.

Säg till om du vill låna en skiva. Energikick & Självförtroende kanske? Livsrörelser för kropp och själ? Inte?