måndag, november 21, 2005

Du + jag = sant?

Idag när jag satt i väntrummet hos min husläkare (jag skulle fixa ett nytt recept på triangelmärkta migräntabletter) bläddrade jag i en tidning och "råkade" fastna vid kontaktannonserna. La snabbt märke till att populära egenskaper är mysig, mogen, busig, diskret och fräsch. En del är väldigt specifika med vad de är ute efter. En man efterlyser "blonda flygvärdinnor för vänskap eller mer". En 40-årig kramsugen yngling är ute efter "kramgod, gravid kvinna för heta träffar". Eller den här. "Söt, snygg, rolig kille, 30 år söker busig, söt, diskret tjej med bil eller vinterjacka för att leka med i baksätet eller ute i naturen". Sen har vi dem som berättar om allt de själva har för att locka till sig kvinnor. Här har vi en tyskfödd, smärt 65-åring som har fritidshus med sjötomt och våning vid havet i Marbella. En annan lockar med en resa. "Vill du åka till Thailand? Du är en tjej, max 20, snygg med fin kropp, gillar fest. Jag 25 år, 180 cm/80 kg, ser rätt bra ut. Bjuder. Såklart".
Hm, inte illa. Sen har vi den bästa av alla. "Väldigt söt 40-årig kille med stor passion för rökande tjejer". What ever works for you.

Men alltså ärligt talat. Var träffar man vettiga män? Och då menar jag inte gamla ex som man ringer bara för att det är smidigt och att man vet vad man får (vad man inte får har man sedan länge förträngt). Har man som singel bara att välja mellan Spray Dates årliga sammankomster på Ålandsbåten och dyngfulla killar på krogen? Eller måste man anmäla sig till en kurs i Medborgarskolans regi? Eller är det bästa att gå på fest, att träffas via gemensamma vänner verkar ju populärt. Annars sägs det ju att gymmet är ett bra ställe att ragga på. Alla är lättklädda, lokalen osar av feromoner. Men jag är lite för fokuserad på att träna när jag är på gymmet så det funkar inget vidare. Folk som träffas på jobbet verkar också vanligt. Men jag är ju frilans och jobbar hemifrån så det verkar inte så troligt.

Sen måste man ju ställa sig frågan om man verkligen vill "träffa någon". Det är trots alls väldigt roliga att vara singel. Dricka champagne, träffa sina fantastiska tjejkompisar, shoppa upp halva lönen utan att någon kommer med synpunkter, hyra romcoms utan att någon gnäller att de inte vill se en "tjejfilm" och föreslår istället en action med Jean-Claude van Damm, flirta vilt med främmande karlar och låsa in sig i lägenheten och kolla på Sex and the City och äta Ben & Jerry-glass en hel dag. Kan man få göra ovanstående och samtidigt ha någon att hångla med? Eller är det att ha kakan och äta den?

Inga kommentarer: