onsdag, november 02, 2005

Är du för eller mot?

Är det bara jag eller har det gått inflation i det här med olika band? Rosa bandet för att visa att man stödjer bröstcancerforskningen. Och nu det vita bandet för att visa att man är emot våldtäkt. Och så har vi alla armband i olika färger för att visa att man är emot doping, rasism, prostatacancer, fotbollsvåld. Missförstå mig rätt nu men finns det verkligen någon som är FÖR de här sakerna? För bröstcancer. För fattigdom. För aids. Sen har vi singelringen. En turkos historia för den som vill visa att man är lös och ledig. Vad är nästa grej. Ska-vi-gå-hem-och-sätta-på-varandra-och-sen-aldrig-mer-ses-ringen? Bra affärsidé föresten. Kom ihåg var ni hörde det först.

6 kommentarer:

Hannah sa...

Ja jösses. Men allra värst är ju plagiaten på de "riktiga" banden som tar ställning emot saker. (som man oftast köper på nätet)Plagiaten är större, fulare, dassigare i färgerna och är säkert tillverkade av ett litet barn i ett u-land. Och det är man ju emot.

Hannah sa...

Alltså. "Originalen" köper man på nätet. Plagiaten på torget.

Syftningsfel är annars rätt kul

Gonzalita sa...

Brrrrrrrr.
Alldeles för mycket kolla-på-mig-jag-är-en-god-medborgare-som-tar-ställning-show off.
Coolt till en början, men nu känns det bara extremt intetsägande. Förutom bröstcancer-rosa bandet som hållt stilen genom alla år.

Sporty Spice sa...

På "min tid" räckte det med att klottra The Cure på bänklocket för att ta ställning.

Gonzalita sa...

Jag måste erkänna att jag fortfarande kan tycka att det är roligt att klottra obsceniteter på väl valda ställen.

spanne sa...

Förlåt, men vad hände med det gamla hederliga peace-märket som jag-är-emot-allt-som-är-ont-(och dessutom är jag vegeterian)-symbol?
Enkelt. Praktiskt. Klassiskt rent av.
Det kan möjligen bero på att jag jobbar i Hjorthagen och bor söder om sta'n, men jag har tamejfan endast hört talas om de här "banden". Sett blott ett enda. Detta enda band var dessutom placerat på jättefel snubbe som hade läst in jättefel budskap vad som stod på det typ kammo-färgade han bar runt sin handled. Underhållande.