onsdag, mars 28, 2007

Softball

Igår var det helt fantastiskt väder. Solen sken hela dagen och det var dryga 20 grader. Jag passade på att gå en lång power walk längs Long Island Sound och på kvällen stack jag och Knickedicken ner till softball-planen och övade slag och catch. Och det kan jag ju säga at det är inget ”soft” med softball. Den enda skillnaden mellan en baseball och en softball är att den senare är cirka sju centimeter större i omkrets. En kastad pitch (av ett proffs såklart) kan mäta hela 118 km/h och pitchern står bara 13,1 meter från slagmannen. Så ni kan ju hajja att det går ganska snabbt. Men nu pitchade Knickedicken såklart inte så hårt till mig men jag börjar få in det rätta knycket och hur man gör för att ”step in to the ball” för att slå riktigt rakt och långt. Träffade typ nio av tio pitchar. På ett par hade jag lätt kunnat göra en homerun (mest beroende på att vi övande nere på Junior Leauges träningsplan och allt är i miniatyr). Så idag ska jag köra rygg på gymmet så att jag blir ännu starkare och bättre i soft ball. Det får bli chins, latsdrag, rodd och marklyft. Och sen lite mage och ben på det.

Inga kommentarer: