fredag, mars 16, 2007

Hej mitt vinterland

Idag kom vintern tillbaka här i Madison. Det har snöat hela natten och så här på morgonkvisten är det en minusgrad. Fast senare under dagen ska det bli varmare och det ska ösregna lagom till kvällen. Ganska omysigt väder med andra ord. Ganska omysigt var det även vid fyrarycket imorse då jag blev väckt av att Metro ringde och bad mig maila om min kolumn som ska gå imorgon lördag. Trots att jag redan har mailat den. Två gånger. Well, well.

Dagens USA-snackis: Igår kväll visade ABC Worldnews ett inslag om Sverige och om hur bra vi är på att ta emot flyktingar från det krigsdrabbade Irak. Vi har tagit emot 7 000 medan USA bara tagit emot 200. Så jag satt här i soffan och dunkade mig själv i ryggen och njöt av snömoddiga bilder från Gamla Stan och Riddarfjärden.

Inga kommentarer: