söndag, mars 25, 2007

Missad träning

Idag hade jag laddat för ett cardio-kickboxningspass på morgonen. Jag klev upp 07.45 och satte på kaffe och roddade med vitamintillskott och havregrynsgröt. Men så när jag ätit klart råkade jag glutta på kylskåpet där träningsschemat sitter och såg att kickpasset är 08-09 på söndagar. What is up with that? Alla andra dagar är det ju 09.15. Varför lägga passet så tidigt en söndag när folk har tid att "sova ut"? Så det får bli en power walk istället trots att det duggregnar och bara är 2.9 grader varmt.

Denna vecka har jag förövrigt tänkt att kliva upp ett snäpp vad gäller träning. Som ni kanske vet vänjer sig kroppen ganska snabbt och för att se resultat måste man "chocka" kroppen då och då. Att köra samma sorts träning på samma nivå funkar inte. Så nu och ett par veckor framöverkommer jag att köra mycket tyngre i gymmet och 8 repetitioner istället för 12. Plus att jag kommer att lägga in morgonpromenader.

Träningsprogram v. 13
Måndag: FM: Morgonpromenad 60 minuter. EM: Styrketräning helkropp 60 minuter.
Tisdag: FM: Kickboxning 60 minuter + cardio 30 minuter.
Onsdag: FM: Morgonpromenad 60 minuter. EM: Styrketräning helkropp 60 minuter.
Torsdag: FM: Kickboxning 60 minuter. EM: Cardio 60 minuter.
Fredag: FM: Morgonpromenad 60 minuter. EM: Styrketräning helkropp 60 minuter.
Lördag: FM: Styrketräning helkropp 45 minuter + cardio 30 minuter.
Söndag: Vila.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen ditt namn, är det kanske så att du jobbar på Fitness magazine? =)

Sporty Spice sa...

Cizzi: Jo, det stämmer. Jag är redaktör för deras webbsida (alltså den i tidningen med internettips) och skriver krönikor. Det var även jag som gjorde alla "Månadens Hunk" vilket inte var helt fel. =)

Cliffy Boy: Ja, du. Du slutade ju kommentera så jag såg ingen annan utväg än att fly landet. He, he ...

Anonym sa...

haha. låter som ett trevligt jobb. =) kul att du bloggar också!