måndag, mars 05, 2007

Newport, visastrul och storstädning

Helgen har spenderats i Hammonasset State Park med långa promenader på stranden och hämtsallad som avnjöts i solen nere vid The Surf Club. Hela söndagen var vi i Newport, Rhode Island. Här semestrade familjen Kennedy och längs urvackra Atlantkusten och Ocean Avenue ligger det stora vita huset där Robert Redford spelade in The Great Gatsby. Skitfint och snobbigt värre.

Annars har helgen mest gått till att oroa sig för mitt visum. När jag skulle ansöka om Social Security Number skrev vi in bokstavskoden R 1 som står i mitt pass. Och då svarade datorn att jag hade ett religiöst visa som bara ges till typ präster. Men efter att ha fått hjälp av en asschysst svensk immigrationsadvokat från Georgia visade det sig att jag har ett R I-visa. I står för journalist och R för renewable. Puh!

Idag måndag har jag, förutom kört styrketräning och jobbat, stortstädat i köket. Diskat allt porslin i skåpen, torkat hyllplan, dammsugit ovanpå skåp, bakom tvätt- och diskmaskin. Och nu är det så rent att jag inte vet om jag vill att Knickedicken ska stöka ner det ikväll när han lagar middag. Han får nog grilla ikväll igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för nytt inlägg! Skönt att höra att altt är som vanligt igen. Städning, putsning å fejning å så ;) Här kommer en länk som jag tror du gillar.

http://www.youtube.com/watch?v=AkHRNrMmkvg

Sporty Spice sa...

*ASG* Riktigt kul (och så jag kommer att låta om ngr år). =)

Anonym sa...

Hehe, jag ser fram emot det. Lite Dolph sådär ;)

buy diethylcarbamazine online sa...

banocide forte 100 mg Tablet is used for the treatment of roundworm diseases such as filariasis and other infections which can affect various body parts. It works by interfering with different metabolic processes of the parasite causing disease.